תהליך רישום דומיין
רבים מאיתנו שמעו וודאי, לא פעם, את המינוח דומיין שפירושו בעברית: שם מתחם.
על אף זאת, רק מעטים מבינים את המשמעות היומיומית של מושג זה, בהיבט הווירטואלי שלו; מעטים עוד יותר מודעים לעובדה ששם דומיין מהווה, מבחינה משפטית, קניין רוחני לכל דבר ועניין ולכן החשיבות העליונה ברישומו התקין על שם בעליו החוקיים.
כמו בעולם הנדל"ן הפיזי, גם בעולם זה, של נדל"ן ווירטואלי, מדובר בשטחים (להלן שטחי אחסון על שרתים) וברישום חוקי של חלקות, כאשר המקבילה לרישום נכס בטאבו הינה פעולת רישום שמות דומיינים בספרי הרשמים הרלוונטיים, בהתאם לסיומותיהם השונות. לפיכך, רכישת דומיין כמוה כרכישה של טריטוריה במרחבי האינטרנט.
בדיוק כפי שמשקיעים בעלי חזון וראייה לטווח ארוך רוכשים מגרשים להשקעה, או על מנת לבנות עליהם בעתיד, גם בעולם הווירטואלי אנו עדים, פעמים רבות, לרכישת שמות דומיינים עוד לפני שגובש קונספט לאתר אינטרנט, שיבנה תחת כל שם כזה.
מביני דבר מכירים בעובדת קיומו של מתאם בין הותק של דומיין לבין קידום האתר, שישויך אליו, בשלב מאוחר יותר - ככל ששם הדומיין יהיה בעל וותק רב יותר, כך יתאפשר, בקלות רבה יותר, לקדם אותו במנועי החיפוש.
כאמור, גם, ההיבט של השקעה לטווח ארוך אינו נעלם מעיניהם של רוכשי דומיינים; בהקשר זה, יש לא מעטים אשר מבינים כי קיימים דומיינים, שערכם עשוי לעלות, באופן ניכר, בעתיד ולכן חלקם, גם, מבצע רכישות של שמות פופולריים ולאחר מכן מציע אותם למכירה וגוזר קופון של רווח.
בפרקים שלהלן נציג, בתמצות רב, הסברים פשוטים למונחי יסוד רלוונטיים ונשתדל להעניק טיפים מעשיים, בשפה פשוטה שתהייה נהירה, גם, למי שתחומי עיסוקו וידיעותיו אינם ניהול אתרים, אולם מעוניין בנוכחות אינטרנטית.
נסקור את השלב הראשון, אולי החשוב ביותר, בקביעת הנוכחות באינטרנט וביצירת המיתוג של החברה או המיתוג האישי - זהו שלב ההחלטה על השם
בין אם אתם עומדים לרכוש שמות דומיין על מנת לבנות אתר ובין אם אתם מתעניינים ברכישת דומיין להשקעה, קיימים מספר דברים, שחשוב לשים אליהם לב, לפני רכישת הדומיין, אשר, כאמור, עשוי לשמש תג הזיהוי שלכם ברשת, לאורך זמן. נפרט את עיקרי הדברים בפרק שעוסק בבחירת השם.
בשלב הבא, נציג את ההתלבטויות בבחירת סיומת לדומיין הנבחר ובמידה רבה את הפשרות, שלהן אנו עשויים להידרש בשוטף. סיומות לשמות דומיין מייצגות, לעתים רבות, את מטרת האתר; כך למשל, אתר המכוון לקהל ישראלי ישתמש, על פי רב, בסיומת co.il. (או org.il. אם הוא מייצג ארגון כלשהו); לעומת זאת, בעלי אתרים המכוונים לשוק הבינלאומי יעדיפו שימוש בסיומות גנריות כמו: net ,.com., או org.;
בנוסף, אין לשכוח את הקבוצה השלישית של דומיינים, שאינם צירוף אלפא-נומרי לטיני, אלא בשפת המקום (לדוגמא, דומיינים בעברית).
לעתים, יש צורך ואף מומלץ ברישום שם הדומיין בכמה סיומות, כדי לכסות קהלים שונים, או משיקולים שיווקיים של מניעת תחרות והטעייה, בעתיד, מצד גופים מתחרים בעלי אותו שם.
כפי שהוזכר לעיל, פעמים רבות, אנו נדרשים לפשרות בשל מחסור בשמות דומיינים, כאשר שם נבחר מסוים, שנראה לנו כמתאים ביותר, מתגלה כתפוס. אחת הדרכים להתגבר על אתגר זה, הינה רכישת אותו שם, אולם עם סיומת שונה.
בפרק הרלוונטי, נציג עוד מספר דוגמאות, כיצד תוכלו להתגבר על מחסור בשמות דומיין ולרכוש, על אף הכל, שמות הולמים, שכוללים את מילת החיפוש שלכם ואשר, בסופו של דבר, יסייעו לכם, גם, להתקדם ביתר קלות מול מנועי החיפוש השונים.
ולבסוף, מספר משפטים אודות השירותים של רכישת דומיין, המסופקים על ידי eDomain:
לרשות כל לקוח שלנו עומדת מערכת רישום שמות דומיין ייחודית וידידותית המאפשרת קניית דומיינים בקלות ובמהירות.
כמו כן, אנו מעניקים, בחינם, ללא כל ביורוקרטיה ואו צורך מפרך למלא טפסים, את השירותים הנלווים הבאים:
- שירות עדכון DNS עצמאי מתקדם, ישירות, מפאנל הניהול ב"אזור הלקוח".
- שינוי רשומות: MX, NS, A ו- CNAME.
- שירות ומענה טלפוני מהיר ואיכותי.
- ממשק ניהול ידידותי וחדשני המאפשר לנהל את כל הדומיינים בקלות וביעילות, תחת "קורת גג אחת".
- העברת דומיין קיים מכל רשם אחר (כולל מאיגוד האינטרנט) לחשבונו האישי של הלקוח.
- קבלת חשבונית מס מקור מפורטת וחתומה דיגיטלית בדואר אלקטרוני.